czwartek, 9 stycznia 2014

Podwójnie czekoladowe ciasteczka

Zrobiłam je na Sylwestra i choć w nazwie są podwójnie czekoladowe, to u mnie nie były czekoladowe nawet w połowie ;)

Oryginalny przepis pochodzi z dwutygodnika Flesz nr 26(59).

Składniki:
150g masła
2 jajka
100g cukru pudru
330g mąki
100g mleka w proszku
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200g białej czekolady
100g orzechów pekan i macadamia

Polewa:
200g białej czekolady
100g masła
50 ml śmietanki

1. Mało utrzyj, jajka ubij z cukrem na puszystą masę, dodaj masło i wszystko delikatnie wymieszaj
2. Mąkę wymieszaj z mlekiem w proszku i proszkiem do pieczenia, dodawaj po łyżce do masy jajecznej, na koniec wymieszaj z posiekanymi orzechami i pokrojoną na małe kawałki czekoladą.
3. Formuj okrągłe ciasteczka i piecz w temperaturze 180 stopni - 14- 16 minut.
4. Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej z masłem i śmietanką, przestudź i polej ostudzone ciasteczka.

Ja do ciasta dodałam 100 g skórki pomarańczowej i 100g płatków migdałowych zamiast czekolady, nie dodawałam orzechów, polewa nie była tak smaczna jak się wydawała, dlatego  polałam nią tylko część ciasteczek. Dla mnie zdecydowanie smaczniejsze były saute ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz