czwartek, 3 października 2013

Ciasto ananasowwo-kokosowe



 Na to ciasto trafiłam przypadkiem, przepis pochodzi stąd.
Jest na pewno warte wypróbowania, ale dla mnie to nie ciasto, do którego będę często wracać. Robiłam je wg przepisu poniżej, do bezy dałam tylko połowę mniej wiórków kokosowych.



Składniki:
Biszkopt:
4 jajka
¾ szklanki cukru
1 szklanka mąki
łyżeczka proszku do pieczenia 
białka ubić z cukrem na sztywno, lekko mieszając dodać żółtka i mąkę wymieszaną z proszkiem. Piec ok. 30-35 min w 170st
 Krem:
1 puszka ananasów
1 duży budyń śmietankowy taki na 3/4 mleka
1 łyżeczka mąki
1 łyżeczka cukru
1 kostka masła
4 żółtka
Z puszki ananasów odsączyć sok w razie potrzeby dolać wody tak żeby było płynu 1,5 szklanki. Szklankę soku zagotować a resztę zmieszać z  proszkiem budyniowym, mąką i cukrem i ugotować budyń. Po wystygnięciu zmiksować z masłem i żółtkami dodać pokrojone ananasy. Dla osób które boją się surowych żółtek druga wersja: zmiksować żółtka razem z proszkiem budyniowym, ,cukrem i ugotować budyń na soku ananasowym. Dalej tak  samo ;)
Beza kokosowa:
20 dkg. wiórków kokosowych
4 białka
1 szklanka cukru 
Białka ubić na sztywną pianę z cukrem, dodać wiórki. Bezę przełożyć na blachę wyłożona papierem do pieczenia i piec ok 15-20 minut. w 170 st termoobieg. Ja przykrywam folią aluminiową jak zaczyna brązowieć bo lubię jasne. Biszkopt nasączyć, nie jest to konieczne ale ja lubię taki wilgotny i najczęściej nasączam tak: 0,5 szklanki wody z cukrem i sokiem z cytryny i alkoholem :) )  Następnie wyłożyć krem i przykryć bezą; wstawić do lodówki najlepiej na noc. 
 
 wymiar blachy: 35x25 cm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz