wtorek, 24 września 2013

Tegoroczne przetwory - ogórki

W tym roku wypróbowałam kilka nowych przepisów i zrobiłam stare i sprawdzone przetwory, które są przez nas lubiane. Nowości to dżemy z aronii, których mam aż kilka rodzajów oraz ogórki w zalewie z kurkumą. Lubiane "starocie" to ogórki kiszone wg receptury prababci i sok z pomidorów mamy.

 Przepis na ogórki kiszone jest prosty - koper koniecznie z baldachami, dużo czosnku, dużo chrzanu, zalewa z ciepłej, solonej wody, kopiata łyżka soli na litr.


Przepis na ogórki z kurkumą równie prosty - do podstawowej zalewy octowej dodać torebkę kurkumy, zalać ogórki pokrojone w słupki i umieszczone w słoiczkach, pasteryzować ok. 15 min.
Podobna wersja tylko z curry robi furorę w naszym domostwie, szczególnie jako dodatek do sałatek, ale miałam jeszcze pozostałości z zeszłego roku, także teraz wypróbowałam coś nowego.

Sok z pomidorów to już szczyt prostoty - mielę pomidory w całości, powstałą masę doprawiam, gotuję przez chwilę i napełniam butelki, zakręcam i stawiam do góry dnem, bez pasteryzowania. Wiem, że taki sok nie każdemu smakuje, bo jest gęsty, ale za to bardzo zdrowy i jako dodatek do potraw niezastąpiony :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz