niedziela, 23 czerwca 2013

Domowe słodycze - pianki

Już od dawna noszę się z zamiarem zastąpienia kupowanych słodyczy, takimi, które będę sama wytwarzać w domu. Przepisów w internecie jest mnóstwo i zeszłej soboty w końcu postanowiłam, że wykorzystam ten na pianki. Znalazłam go na: www.stylowi.pl, jest prosty i niezbyt pracochłonny, trochę go zmodyfikowałam.

Składniki:
1 szklanka mleka w proszku (w oryginale 1,5 szklanki)
galaretka w dowolnym smaku rozpuszczona w1/2 szklanki wody ( w oryginale w 3/4)
szklanka cukru pudru

Galaretkę rozpuścić, mleko wymieszać z cukrem pudrem, wlać do niego bardzo ciepłą galaretkę i miksować kilka minut, następnie wyłożyć do formy, naczynia wyłożonego folią i wygładzić, odstawić do ostygnięcia (ja włożyłam do lodówki na kilka godzin) , a następnie kroić i obtaczać w cukrze pudrze lub glukozie.

Pianki wyszły pulchne i smaczne, ale bardzo słodkie, następnym razem spróbuję jakoś zmodyfikować przepis i nadam im też bardziej "piankową" formę ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz