poniedziałek, 29 października 2012

Sobotnio-niedzielne pomysły

Sobota była długa i pracowita, ale udało mi się zaraz po południu zrobić ciasto. Proste, inspirowane Tiramisu, ale muszę je jeszcze ulepszyć, poszłam na łatwiznę, bo z gotową masą, ale wyjątkowo dobre wyszło. Trochę tylko za słodkie, nawet jak dla mnie :)))

Dwa jasne biszkopty i odrobina kakao do posypania, a przełożenie  na zdjęciu poniżej
 Biszkopt, masa kajmakowa, masa tiramisu, biszkopt, masa tiramisu, kakao - cała filozofia :)

W niedzielę nie mając pomysłu na drugie danie i dysponując schabem, poszukałam w internecie i trafiłam na  roladę wieprzową z boczkiem i żurawiną u Pauliny. Zainspirowałam się i powstały roladki z boczkiem i żurawiną.
Robiłam je tak:
Najpierw pokroiłam i rozbiłam schab

Skomponowałam przydatne do marynaty składniki czyli: oliwę z oliwek, vegetę, miód, musztardę sarepską, pieprz ziołowy i zioła prowansalskie, a także ząbek czosnku.

Składniki połączyłam z mięsem, dokładnie wcierając i odłożyłam do lodówki na godzinkę


Następnie podsmażyłam boczek na patelni, przygotowałam żurawinę i wyjęłam z lodówki mięso

Ułożyłam boczek i żurawinę na plastrze mięsa 

i zawinęłam w roladki. 








Następnie zawijaki obsmażyłam na tłuszczu jaki wytopił się wcześniej z boczku i podlałam rosołkiem by się chwile poddusiły. Przed podaniem posypałam startym serem żółtym.

Roladki na patelni.


No i wczoraj zabrałam się za bransoletkę shamballa z akrylowymi koralikami shamballa, efekty wkrótce :)
Pozdrawiam!


2 komentarze:

  1. mmm te roladki wyglądają przepysznie, kocham żurawinę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I były pyszne...:) A żurawina faktycznie jest super, do mięs i nie tylko, smaczna i zdrowa :)

      Usuń