wtorek, 16 grudnia 2014

Ozdoby świąteczne z masy ziemniaczano-sodowej

Natknęłam się na przepis na masę ziemniaczano-sodową zaraz po ubiegłorocznych świętach Bożego Narodzenia. Ozdoby z niej robione bardzo przypadły mi do gustu i planowałam wykorzystać przepis do naszych zimowych aktywności, ale jakoś mi to nie wyszło. Pewnie i w tym roku bym o nim zapomniała, ale Syn zapragnął wziąć udział w konkursie plastycznym na ozdobę choinkową, gdzie motywem przewodnim miał być aniołek. Proponowałam Mu wiele rzeczy, ale jakoś żadna nie przypadła do gustu. Kiedy jednak usłyszał o masie do lepienia, oczy zaświeciły Mu się jak dwie gwiazdy. Tym sposobem zagościła u nas w domu, wręcz rozpanoszyła się, bo robiona była już kilka razy :)
Przepis pochodzi stąd:
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka sody oczyszczonej
3/4 szklanki wody
Całość umieścić w garnku i podgrzewać ciągle mieszając, kiedy masa się zwiąże, odstawić i poczekać aż ostygnie następnie zagniatać z mąką ziemniaczaną do uzyskania preferowanej konsystencji. Suszyć w piekarniku w 175 stopniach Celsjusza, ale jeśli nie zależy nam na superszybkim efekcie, masa świetnie schnie na powietrzu, tyle tylko, że dłużej.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz