poniedziałek, 20 października 2014

Ciasteczka zbożowe z czekoladą

Ostatnio wykonuję różnego rodzaju wariacje ciasteczkowe z płatkami owsianymi, przede wszystkim dla Syna niejadka, który je uwielbia i zabiera jako przekąskę do szkoły. Mam pewność, że je zje i nie będzie głodny, bo uczucie sytości utrzymuje się po nich dość długo. Ja zaspokajam nimi głód na słodycze, podobnie mój Mąż, a Córka zjada je od niechcenia :)

Składniki:
1 i 1/4 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
3/4 szklanki płatków jęczmiennych
3/4 szkalnki płatków owsianych
1/2 szklanki otrębów gryczanych
1 płaska łyżeczka sody
1/2 szklanki masła
1/2 szklanki bananów rozgniecionych
1/2 szklanki cukru trzcinowego
1/2 tabliczki czekolady, pokrojona lub pokruszona
1 jajko

Mąkę, płatki, otręby i sodę zmieszać w miseczce, masło, cukier i banany zmiksować, dodać jajko i miksować, a następnie wrzucić mieszankę z miski, połączyć, można włożyć do lodówki do schłodzenia, wtedy lepiej formuje się ciasteczka, ale nie jest to konieczne, rękami  formować ciasteczka wielkości orzecha włoskiego, spłaszczać w dłoniach i układać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, ja piekłam w temperaturze 200 stopni z termoobiegiem, ciasteczka odrobinę rosną, ale bardziej w górę niż na boki, są gotowe kiedy zbrązowieją, z tej porcji wyszło mi 49 ciasteczek.


Na zdjęciu widać dwa kolory ciasteczek, zagapiłam się przy wyklejaniu dyni po prostu, ciemniejsze też są smaczne, ale lepsze są te krócej trzymane w piekarniku ;)))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz