sobota, 5 października 2013

Tort urodzinowy i girlanda

Wczoraj świętowaliśmy urodziny Męża, choć to może za duże słowo. Był dzień jak każdy inny, ale zrobiłam tort i razem z Dziećmi zawiesiliśmy girlandę :)

Girlandę literową znalazłam na pinterest.com i wydrukowałam na kolorowym papierze.

A oto tort:






Składniki na ciasto:
3 jajka
pół szklanki cukru
cukier waniliowy
szklanka mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 szklanki oleju
3/4 szklanki posiekanych orzechów (u mnie były to włoskie, ziemne, laskowe )

Jajka ubić z cukrami na puszystą masę, następnie dodawać na przemian olej i mąkę z proszkiem, na koniec dodać orzechy i zamieszać łyżką, wylać na wyłożona papierem tortownicę o średnicy 22 cm, upiec w temperaturze 180 stopni, wystudzić, przekroić na 3 blaty

Masa:
500 g serka mascarpone
200 ml śmietany 30 %
200 g masy kajmakowej
śmietan fix
dżem z czarnej porzeczki

Dobrze schłodzony serek i śmietanę ubijamy na sztywno ze śmietan fixem, dodajemy schłodzoną masę kajmakową i mieszamy do połączenia składników, ja zrobiłam to przy pomocy miksera.

Przełożenie: I blat - dżem - masa - II blat- dżem - masa - III blat

Masy wystarczyło mi na przełożenie i dekorację, masy kajmakowej dodawałam "na oko" i myślę, że 2 śmietan fixy byłyby lepsze.
Przepis na masę pochodzi stąd, a ciasto to mój wymysł :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz