poniedziałek, 21 stycznia 2013

Ciasto czekoladowe przekładane z bananami i galaretką

Kolejny udany eksperyment  :)

Składniki:
Ciasto:
6 jaj
1,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1,5 szklanki cukru
cukier wanilinowy
2 łyżeczki sody oczyszczonej
5 łyżek kakao
tłuszcz do fromy
wiórki kokosowe do wysypania formy
Masa:
500 ml śmietany 36%
1 wafelek w czekoladzie, ja użyłam Grześki
3 łyżki cukru pudru
2 banany
sok z cytryny

Dodatkowo 1 galaretka, u mnie gruszkowa

Przygotowanie:
Jajka utrzeć z cukrami na puszystą masę, mąki, sodę i kakao przesiać przez sito, przesiane składniki wmieszać za pomocą łyżki delikatnie do masy jajecznej, wrzucając po jednej łyżce, podzielić i wylać do natłuszczonych i wysypanych wiórkami kokosowymi 2 blach, piec początkowo w 160 stopniach, gdy podrośnie zwiększyć na 200 stopni aż do całkowitego upieczenia. Ja robiłam to z pomocą 2 form, ale można też upiec ciasto w jednej tylko i przeciąć na dwa blaty. Po przestygnięciu ciasta, kroimy banany, skrapiamy je sokiem z cytryny i wykładamy na jeden blat, na to bita śmietana z wmieszanym do niej, pokruszonym wafelkiem i przykrywamy drugą częścią ciasta, które układamy spodem do góry, na to galaretka przyrządzona wg przepisu na opakowaniu.

Pomysł na wykorzystanie wiórków do wysypania formy oraz pieczenia w 2 zakresach temperatur pochodzi z miesięcznika Dobre Rady nr 2/2013.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz